سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روشهای نگهداری سالمندان(مورد 11 تا 15)

در ادامه مطالب قبلی به موارد دیگری برای نگهداری سالمندان می پردازیم:

11- به دنبال منابع مالی اضافه برای نگهداری سالمندان باشید

ممکن است استفاده از وام ها و تسهیلات بانکی موجب بهبود چرخش مالی سالمندان شود اما Kamen پیشنهاد می کند برای نگهداری سالمندان قبل از این کار بهتر است به فکر کاهش اندازه خانه این افراد به یک آپارتمان کوچک و مناسب حال سالمندان باشید. با این کار هزینه های آنها که شامل پرداخت قبوض می باشد کاهش می یابد و پول بیشتری برای پرداخت هزینه درمان خود خواهند داشت. بنا به گفته Scott Parkin معاون کنسولگری ملی سالمندان ، “برنامه های زیادی برای سالمندان موجود می باشد اما تعداد افرادی که برای آن اقدام می کنند در حالیکه برای این کار شرایط لازم را دارند، بسیار کم است.”

نگهداری سالمندان

12- مقابله با سوء استفاده های مالی برای نگهداری سالمندان

سالمندان نسبت به موسسات سوء استفاده کننده مالی که به صورت تلفنی امور خود را پیش می برند بسیار آسیب پذیر هستند و به سادگی فریب خورده و شماره ملی شناسایی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار می دهند. امسال، گزارشات حاکی از افزایش فروش های غیر قانونی و فریبنده برنامه های استفاده از مزایای داروئی می باشد. به منظور جلوگیری از این دست اقدامات توصیه می شود والدین اطلاعات کارت اعتباری خود را با درخواست از 3 ارگان صادر کننده کارت که شامل TransUnion ، Experian ، Equifax می باشند به صورت سالیانه کنترل کنند. بر طبق قانون اجرایی شده از این ماه، ساکنین تمام ایالت ها می توانند یک قابلیت غیر قابل بازگشت تحت عنوان “Security freeze” بر روی کارت اعتباری خود فعال سازی کنند که باعث می شود اعتبار افراد سودجویی که قصد سوء استفاده از حساب آنها را داشته اند، برای تمدید دوره جدید مسدود شود. از آنجایی که سوء استفاده های مالی از سالمندان در حال افزایش است، این افراد منزوی و گوشه گیر شده و خطر افسردگی آنها را تهدید می کند. پس باید به دنبال راههایی برای ارتباط مجدد آنها با جهان باشیم.

13- استفاده موثر در امور خود برای مراقبت سالمندان

این افراد با توجه به تجربه ای که در طول سالها زندگی اندوخته اند می توانند در تصمیم گیری برای امور به شما کمک کنند. به عنوان مثال سالمند 71ساله به مدت 3 روز در هفته به تدریس خصوصی دانش آموزان مقطع متوسطه در ایالت تگزاس از طریق گروههای انتقال تجربه می پردازد. بنا به گفته یک فرد سالمند که همسر خود را نیز از دست داده است:”بهترین راه برای اینکه با مشکلات خود درگیر نشوید، این است که خود را درگیر مشکلات افرادی کنید که به کمک شما نیاز دارند.” تحقیقات نشان داده است میزان مشارکت افراد سالمند در کارگروههای انتقال تجربه موجب افزایش توان جسمی و ذهنی و عملکرد بهتر متابولیسم آنان می شود و همچنین شبکه دوستان اجتماعی گسترده تر نیز خواهند داشت. ارگان های دیگر مانند اداره امور سالمندان ، تعدادی برنامه داوطلبانه که شامل واکسیناسیون خردسالان، مشاوره با صاحبان سرمایه و تجارت و والدین نوجوانان، سازندگان خانه و غیره می شود، برای این افراد ایجاد کرده است.

14-صرف وعده غذایی مشترک

برخی سالمندان برای تهیه و آماده سازی غذا با مشکلاتی مواجه هستند و گاه به علت افسردگی، انگیزه خود نسبت به غذا را از دست می دهند. وعده های غذایی مشترک با سایرین، که عموما در مراکز نگهداری سالمندان برگزار می شود، شامل حمل ونقل رایگان و کمک به ایجاد ارتباط اجتماعی بین افراد نیز می باشد. بر اساس گفته Ginzler از گروه AARP:”این وعده های غذایی مشترک با سایرین برای سالمندانی که تمایل به افسردگی دارند، یک راه نجات محسوب می شود.”

15- تحرک برای نگهداری سالمندان

بنا به گفته Somer جراح متخصص، توقف رانندگی یا از دست دادن همسری که تمام کارهای مربوط به تردد با خودرو را انجام می داد باعث ایجاد یک حس عدم استقلال و شکست عاطفی می شود. درگیر کردن آنها در امور اجتماعی روزمره ممکن است نیازمند خلاقیت باشد، به ویژه زمانی که اجتماعی که در آن زندگی می کنید با فقدان این موضوع مواجه باشد.
راه حلی که Somer برای پدرسالمند خود استفاده کرد استفاده از یک سه چرخه بود که او را در سطح شهر جابجا می کرد و در کنار آن یک ورزش نیز برایش محسوب می شد. “دوچرخه ثابتی که برای منزل پدر تهیه کرده بودم به یک رختاویز برای لباسهایش تبدیل شده بود و از آن استفاده ای نمی کرد.”

 

جهت مشاهده ی روش های 1 تا 5 بر روی روش هایی برای نگهداری سالمندان کلیک کنید.

جهت مشاهده ی روش های 6 تا 10 بر روی روش هایی برای نگهداری سالمندان کلیک کنید.


» نظر